Α )Εργαστήρια δεξιοτήτων Στ1 και Στ2
ΘΕΜΑ «Τα επαγγέλματα του χθες και του σήμερα»
Στα πλαίσια της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκαν το διάστημα Γενάρη -Μάρτη εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα «Τα επαγγέλματα του χθες και του σήμερα»
Στόχος του προγράμματος η γνωριμία των επαγγελμάτων του χθες και του σήμερα και η συμβολή τους στην αυτοπραγμάτωση του ανθρώπου.
Το θέμα μας προσεγγίστηκε διαχρονικά καλλιεργώντας τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών καθώς ανέσυραν από το παρελθόν ¨ξεχασμένα¨ επαγγέλματα. Συγχρόνως ανέστησαν μια παλιά για τους μαθητές μας εποχή που γοήτευσε τους μαθητές. Λατέρνες, παγωτά , φου-φου καστανάδες , πεταλωτήδες, και όχι μόνο παρέλασαν από τη σκέψη τους και βρήκαν τη θέση τους στα περασμένα χρόνια. Καλλιεργήθηκαν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας καθώς θέλησαν να ζωγραφίσουν ομαδικά αυτά τα επαγγέλματα. Έπειτα παρουσιάστηκαν τα σύγχρονα επαγγέλματα, μέσα από συνεντεύξεις των μαθητών μας. Σαν μικροί δημοσιογράφοι πήραν συνεντεύξεις από τον φαρμακοποιό , το φωτογράφο, τον πυροσβέστη της γειτονιάς του σχολείου μας. Οι μαθητές μας συνειδητοποίησαν το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να στολίζει το επάγγελμά τους. Αυτό είναι η αγάπη , όπως εμφανίστηκε μέσα από τα ¨σκέφτομαι και γράφω¨ που έγραψαν για το αγαπημένο τους επάγγελμα .
Β)Εργαστήρια δεξιοτήτων Στ1 και Στ2
ΘΕΜΑ «ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ»
Στα πλαίσια της αυτο-αξιολόγησης της σχολικής μονάδας πραγματοποιήθηκαν το διάστημα Απρίλη - Ιούνη εργαστήρια δεξιοτήτων με θέμα «Διαφορετικότητα – Συμπερίληψη».
Στόχος του προγράμματος η κατανόηση της ύπαρξης του ¨διαφορετικού¨ άλλου και η συμπόρευση μαζί του.
Τα παιδιά ξεκίνησαν τη γνωριμία με το¨ διαφορετικό¨ μέσα από τη βιογραφία της Έλλεν Κέλερ. Έπειτα προσέγγισαν ολιστικά το διαφορετικό μέσα από χαρτογράφηση εννοιών γνωρίζοντας κάθε πτυχή του (φυλή, θρησκεία, κοινωνική τάξη, έθνη κ.α) Καλλιέργησαν ψηφιακές δεξιότητες (ψάχνοντας πληροφορίες, εκτυπώνοντας εικόνες, δημιουργώντας p.p κ.α.) Με τη βοήθεια της λογοτεχνίας (¨ Η τελευταία μαύρη γάτα¨ Τριβιζάς και τα ¨Τείχη ¨του Καβάφη) προσέγγισαν τις έννοιες της προκατάληψης, του ρατσισμού και της δεισιδαιμονίας που χαρακτηρίζουν την έννοια της διαφορετικότητας. Τα παιδιά δραματοποίησαν αποσπάσματα από την ¨τελευταία μαύρη γάτα¨ πράγμα που τα χαροποίησε και καλλιέργησε την ενσυναίσθηση τους.
Επίσης η επίσκεψη του ΕΛΕΠΑΠ στο σχολείο μας συνέβαλε στην ολοκλήρωση του θέματός μας.
—————